مسئول کشتی با کمربند بانوان فدراسیون کشتی می گوید این که این رشته از این پس تحت نظر فدراسیون کشتی اداره می شود مطمئنا به رشد و توسعه هر چه بیشتر آن کمک خواهد کرد.

به گزارش مشرق، بدرالملوک کهرنگی پس از به دست گرفتن مسئولیت کشتی با کمربند بانوان فدراسیون کشتی، اظهار کرد: کشتی با کمربند زنان قبلا زیر نظر فدراسیون روستایی، رزمی و پس از آن نیز انجمن‌های ورزشی فعالیت می‌کرد که همان کشتی آلیش نام دارد. این رشته علاقمندان زیادی در ایران دارد و پیش از این ورزشکاران زن در رقابت‌های بین‌المللی مختلف شرکت کرده‌اند.

مسئول کشتی با کمربند بانوان فدراسیون کشتی افزود: دختران کشتی‌گیر در این رشته از سطح فنی بالایی برخوردارند و موفق شده‌اند نتایج خوبی را در گذشته کسب کنند. ما در مسابقات بین‌المللی مختلف شرکت کرده‌ایم و در داخل ایران نیز میزبان این رقابت‌ها بوده‌ایم. از آنجا که با دستور اتحادیه جهانی کلیه رشته‌های سنتی کشتی باید زیر نظر فدراسیون‌های کشتی باشند، این رشته هم تحت نظر فدراسیون کشتی قرار گرفت و در خانه اصلی خود مستقر شد.

وی افزود: لباس این ورزش مانند جودوکاران است و دختران کشتی‌گیر با استفاده از بلوز و شلوار و مقنعه حجاب کامل اسلامی دارند و هیچ مشکلی بابت حضور در مسابقات جهانی و یا میزبانی از رقابت‌های بین‌المللی وجود ندارد.

کهرنگی تاکید کرد: مطمئنا قرار گرفتن این رشته زیر نظر فدراسیون کشتی به رشد و ارتقای آن کمک بسیاری خواهد کرد و نگاه‌ها به این رشته معطوف خواهد شد. امیدوارم که با شرایط جدید بتوانیم شاهد حضور هر چه بیشتر بانوان در این رشته و ترغیب آنها باشیم.

وی درباره برنامه‌های پیش‌رو گفت: مسابقات قهرمانی کشور را به احتمال فراوان پس از تعطیلات عید برگزار می‌کنیم و انتخابی تیم ملی نیز پس از این رقابت‌ها برگزار خواهد شد و ورزشکاران به اردوی تیم ملی راه خواهند یافت. البته ممکن است در آینده میزبانی رقابت‌های آسیایی را نیز بر عهده بگیریم.

مسئول کشتی با کمربند بانوان در فدراسیون کشتی درباره استان‌های مستعد در کشتی بانوان گفت: استان‌های گلستان، مرکزی، سمنان، اصفهان و لرستان از پشتوانه‌های این رشته محسوب می‌شوند و استعدادهای زیادی در این استان‌ها وجود دارد.

وی درباره این که آیا کشتی آزاد زنان نیز راه‌اندازی خواهد شد یا خیر گفت: این مسائل از سیاست‌های فدراسیون کشتی است که آیا این رشته راه‌اندازی شود یا خیر. این که در آینده چه اتفاقاتی خواهد افتاد مشخص نیست، اما فعلا این موضوع در دستور کار نیست.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۶
    0 0
    وای تو رو خدا شورش را در نیاورید همه اینها بخاطر کرسی گرفتن است ایرانی جماعت حتی در صورت کرسی داشتن هم برای کشور مفید نخواهد بود در گذشته هم نمونه اش را دیدیم پس بیخودی ادا اطوار در نیاورید!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس